سازمان صنعت و تجارت از واحدهای تولیدی پوشاک در استان هرمزگان حمایت می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان همچنین گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی در سال جاری نیاز به تسهیلات داشته باشند این سازمان آمادگی ارائه تسهیلات را دارد.
قاسمی از فعالیت 440 واحد تولیدی پوشاک در استان هرمزگان خبرداد و با تاکید بر اینکه تولید پوشاک در هرمزگان توجیه اقتصادی دارد بیان‌داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان آمادگی دارد درصورت نیاز واحدهای تولیدی به تسهیلات در سال‌جاری، به این واحدها تسهیلات ارائه دهد.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان ; رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه با دو عدد چرخ نمی‌شود در مدت کوتاهی هزار دست پوشاک تولید کرد، افزود: باید واحدهای بزرگ ایجاد شود و یا شهرستان‌های همجوار از هم حمایت و پشتیبانی کنند.
23 هزارنفر در واحدهای تولیدی هرمزگان اشتغال دارند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درحال حاضر 23 هزار نفر در واحدهای تولیدی صنعتی این استان اشتغال دارند تصریح‌کرد: تعداد 911 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری دراین استان وجود دارد که ازاین تعداد هم اکنون 865 واحد آن در حال فعالیت و تولید هستند که 94 درصد از مجموع این واحدها را شامل می‌شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر وامید برای رونق کسب و کار افزود: از مجموع 383 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌ها تاکنون221 واحد با اشتغالزای صدها نفر موفق به دریافت بیش از552 میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند.
قاسمی ابرازداشت: در نتیجه فعالیت همه جانبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه نخست کشور در زمینه شناسایی و پرداخت تسهیلات جهت راه‌اندازی مجدد صنایع تعطیل و نیمه فعال به این استان اختصاص یافته است.
وی، اولویت اصلی این کارگروه را در سال جاری نیز کمک به رفع موانع تولید عنوان‌کرد و افزود: درتلاش هستیم ضمن حمایت از واحدهای تولیدی درحال کار باپرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت واحدهای نیمه فعال و حتی غیرفعال را نیز به سمت چرخه تولید و ایجاد اشتغال هدایم کنیم .
به گزارش خبرنگار اصناف، طی نزدیک به دو سال گذشته تاکنون با پرداخت 950 میلیارد تومان تسهیلات 710 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال این استان بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشته‌ساند.
در سال‌های گذشته شماری از واحدهای مستقر درشهرک‌های صنعتی هرمزگان و خارج ازآنها به دلیل نبود سرمایه درگردش، نیمه کاره بودن و حتی نداشتن مواد اولیه و اعتبار لازم برای بهسازی ماشین‌آلات به صورت راکد درآمده بودند که طی یک و نیم سال گذشته صدها واحد آن به چرخه تولید بازگشته‌اند.